måndag 20 maj 2013

Jaaaaa.... vi väntar Galgo Español valpar i midsommarveckan!!!

Äntligen har vi fått det konstaterat - både Angelita och Mynta är dräktiga!!! Nu väntar några långa veckor innan valparna ser dagens ljus strax före midsommar. Det är två mycket spännande kombinationer (det tycker i alla fall vi) och vi hoppas mycket på bägge kullarna!

I väntan på valpbilder passar jag på att presentera de blivande mammorna lite mer i bild.

Angelita 1 vecka gammal

Angelita 5 veckor gammal

Angelita 6 veckor gammal

Angelita 12 veckor gammal

Angelita vinner sitt Svenska Championat

Angelita EM-mästare för andra gången 2009 i Tjeckien (hon vann även i Sverige 2008)

Mynta 16 dagar gammal

Mynta 5½ vecka gammal

Mynta 9 veckor gammal

Mynta på MyDog 2012

Mynta - rörelse sommaren 2012

1 kommentar:

Tant Olga sa...

Jaaaa! Oh så roligt med båda! En sträv och en slät! Jag kan bara ana er lättnad och stora förtjusning över att båda skönheterna ska ha valpar. Som sagt snart är det läge för mig att hålla mig borta från er hemsida så inte suget blir för stort men jag har ju min lilla drömhund redan. Vi ser fram emot goda nyheter kring midsommar och håller tummar för att allt ska gå på bästa sätt! Kramar från Olga och Märta-Mai