lördag 22 juni 2013

Galgo Español valpar födda!!!!

Torsdagen den 20 juni födde Angelita 4 valpar - 2 hanar och 2 tikar...
Mor och barn mår bara bra.

Hane 1 /male 1 - svart med vit bläs och vit fläck i nacken. Han har även vit svansspets och vita tassar.

Hane 2 / male 2 - brindle med en vit bläs, vit svansspets och vita tassar.

Tik 1 /female 1 - svart med vit bläs, vit svansspets och vita tassar.

Tik 2 / female 2 - brindle med vit bläs, vit svansspets och vita tassar.


På själva midsommarafton födde Mynta 8 valpar, 4 hanar och 4 tikar... alla brindle, 6 med mer eller mindre vita tecken och två tikar som saknar vita tecken. Alla har vita svansspetsar.
Även här mår mor och barn mycket bra.

Hane 1 /male 1

Hane 2 /male 2

Hane 3 /male3

Hane 4 /male4

Tik 1 /female 1

Tik 2 /female 2

Tik 3 /female 3

Tik 4 /female 4

1 kommentar:

Tant Olga sa...

Så härligt att födslarna gick så bra och samtliga inblandade mår bra inklusive er uppfödare! Hur som helst utan att veta hur det gick till så har jag redan en favoritvalp men …jag måste hej jag måste hej jag måste hejda mig när jag ser en tjusig tjej, som Robert Broberg sjunger. STORT GRATTIS till alla vackra, tjusiga galgovalpar!!! Kramar från Olga och Märta-Maisan