torsdag 30 augusti 2012

Svamp, korsband och lite till...

I måndags när jag åkte hem från AnnMari fick jag ett tips på var det kunde växa svart trumpetsvamp... och gissa bara... det gjorde det verkligen! Plockade en kassse full på en yta av ca 2 x 2 meter! Nu är den rensad, förvälld och ligger i frysen :-)
Jag gjorde i min iver i mitt förra inlägg Ayla (H I Bonanova) till SE LCCH, det är hon inte och tyvärr kommer hon aldrig att bli det heller. I början av augusti slet hon av båda korsbanden i samband med lek och är nu opererad. Veterinärerna har sagt att hon kommer att bli bra igen men något mer springande på LC kommer det inte att bli för henne. Stackars Ayla... men huvudsaken är ju att hon blir OK och kan springa och leka igen.
Ayla 8 veckor pussar på kennelmatte AnnMari...
Igår mötte jag upp Thomas i Karlstad för att hämta Mynta som ska följa med till Högbo och utställning i två dagar. Bilden visar Mynta ca 9 veckor gammal... idag är hon betydligt mera vuxen och har lagt till SE UCH NO UCH DK UCH FI UCH NORD V-11 framför sitt namn... men hon är fortfarande den goa tjej som hon var vid 9 veckor!
Den här vackre killen som numera heter Zorro (Hot Isle Overdrive) kommer att flytta till Lene och Preben i Norge i slutet av september... gissa om de längtar efter honom! Nu laddar vi för 2 x Högbo, AnnMari och jag drar iväg mot Sandviken i kväll - jag återkommer med rapport efter helgen! Det ska bli spännande att se hur jag löser detta med två hundar i två olika ringar så gott som samtidigt... ringarna ligger så långt ifrån varandra som det bara går... ja, ja det blir lördagens problem först har vi fredagen!

Inga kommentarer: