onsdag 22 augusti 2012

Tre år sedan sist....

Oj, oj, oj... tre år sedan sist... mycket har hänt under den tiden! Nu har jag slutat jobba och kommer att ha mer tid att uppdatera, inte bara hemsidan utan även bloggen!! Ska i fortsättningen försöka att uppdatera så gott som dagligen... Det största som hänt mig under dessa tre år är att jag har fått två underbara barnbarn, Evelina som nyss fyllt två år och Isabel som "fyllde" en månad i måndags!
Vad händer just nu? Vi har två valpkullar, whippetvalpar födda 6/7 och galgo español valpar födda 19/7. Fortfarande finns några valpar till salu.
Här är en av whippetvalparna - Pantaloon 6½ vecka gammal
Här är en av galgo español valparna - Débora 4½ vecka gammal. Är du intresserad av en valp så tveka inte att kontakta oss! I helgen som var deltog vi på två utställningar med helt fantastiska resultat... vår galgo español tik "Mynta" som bor hos sin fodervärd Yvonne Brandt (Torshammarens whippets) slog till med BIR och BIG-4 på lördagen i Eskilstuna och med BIR och BIG-2 på söndagen i Norrköping!! På lördagen deltog även "Molly" (Wolf Tone Miss Hot Island), hon slutade som BT-4 med R-CERT slagen om certet av sin syster Misty som blev champion - grattis Elisabet och Leif! Mollys valpar efter Marcus har alla fått nya hem... Lucka (Oberon) i Holland, Ockra i Danmark och nu även Overdrive som i slutet av september flyttar till Lene och Preben i Norge. En internationell kull med andra ord, med ett undantag - Ganza (Organza) stannar här hos oss.

2 kommentarer:

Sofie sa...

Men vilken fantastiskt färg galgon hade. Den gillar jag. Älskar starka färger

Tant Olga sa...

Hejsan! Så kul det blir att följa din blogg. Jag som inte ens visste om dina barnbarn. Jag kan tänka att det är det största som hänt. Avluta arbetet är ju ett annat men det konstiga är att det brukar vara fullt upp ändå. Valparna är ju helt underbara! Hälsningar Olga