onsdag 14 november 2012

Nya bilder...

... har jag "hittat" på Fb...

Jag har ju inte lyckats presentera några bilder från vår helg i Herning p g a att jag glömde minneskortet hos AM. Ska hämta det nu i helgen... men hittade några bilder på Ockra på Facebook (fotograf är Inge Vibeke Abildgaard). Ockra är syster till vår egen Ganza (Marcus/Molly).
Ockra med matte Rebecca
Matte - blir det bra så här...?
Titta - jag kan stå fint alldeles av mig själv!

Fler bilder jag hittat på Fb...

Vår svarta galgo español valp Troem (Damian) som bor i Tyskland.
Ett försök att stå vackert...
Titta på blicken... galen eller???!!!
Oj så trött man blir av att leka med pinnar!

Nya bilder på Troem finns på hemsidan!

På måndag den 19/11 blir vår senaste GE-kull 4 månader... det ska bli så skoj och spännade att få börja visa Cia på inofficiella utställningar. Mjölby den 25/11, Strängnäs den 1/12 och Sollentuna den 12/1 2013 är redan inplanerade och sedan SvVK Köping förstås! Hoppas kunna presentera en ny bild på Cia efter helgen.

Huset fullt av löptikar..
gör att jag just nu lever mellan galler och tidvis stängda dörrar. Jag slussar tikarna ut samtidigt som jag stänger in Gandalf och tvärt om. Tikarna skriker/skäller och vill absolut inte vara instängda medans Gandalf piper när jag stänger in honom... suck! Man ska INTE ha både tikar och hanar, det är lika jobbigt för båda! Dessutom så tycker Gandalf att mat är något helt oväsentligt just nu!!!

Planer, planer, planer...
har vi alltid på nya kullar och nya kombinationer. Men med tre osålda whippetvalpar så inriktar vi oss just nu på galgo español - så snart Angelita börjar att löpa får hon besöka den vackre Alcazar och sedan börjar en ny väntan.
Men denna parning hindrar oss inte från att fundera på nya parningar/kombinationer... vad gör vi om Kexet (dryga 4 år) sätter igång att löpa? När ska vi para Mynta...?

Dessa tre tikar är det alltså som vi ska para förr eller senare!
Angelita paras i vinter med Alcazar
Bilden - Angelita blir BIS på galgospecialen 2011, den sista special som anordnades av SvGEK.
Kexet paras med... hane presenteras så snart hon börjar att löpa
Här springer hon in på en BIG-4 placering på SKK Vallentuna 2011.
Mynta paras under 2013, ej klart med hane ännu...
Här BIR på Sthlm HUNDmässa 2011 och blir NORV V-11.

Förfrågningar om dessa kullar är välkomna!

Inga kommentarer: