torsdag 8 november 2012

Vad vore man utan goda vänner??

Idag var det tänkt att jag skulle sätta mig i bilen och åka till Borlänge för att vinterpynta mina föräldrars grav... vaknade i morse med ca 1 cm snö på bilen men tänkte i alla fall åka. Klockan 8 ringer telefonen, det var en kär barndomsvän som bor i Borlänge. Han visste att jag skulle komma idag för vi hade talats vid i går. Eftersom SMHI "lovat" dåligt väder framåt lunch även där så tyckte han inte att jag skulle åka... han erbjöd sig att fixa graven åt mig.
Detta gör han för mina föräldrars och min skull... en mer underbar person finns inte!!!

Hoppas att vi ses snart så jag kan få tacka dig "live"... puss o kram!

Så här fint blev det... nu tänder jag ljus här hemma och tänker på dem som vi saknar.

Barnbarn...

är livets efterrätt sägs det... och jag älskar efterrätter och mina barnbarn!!

Evelina och Isabell

Första snön...

har fallit idag. Inte så mycket men det blev i alla fall lite vitt på marken även om det är plusgrader så det kommer troligen att försvinna!


Ganza förundras över allt det vita!

Det kom en hälsning...

från Papoose... den minsta av tikarna i P-kullen... här med en stoor kompis!

Kamerabilder...

Hittade ett par bilder i min kamera som jag inte visat tidigare...

Familjen - fr vänster mamma Jaffa, dottern Nizette och pappa Gandalf, mycket randigt blev det i soffan!

Gandalf har mycket tydliga åsikter om vems nallen är... att den är inköpt till valparna bryr han sig inte det minsta om!

Galenpanna...

Tjejen är den lugnaste och coolaste hund man kan tänka sig... åtminstone utanför LC fältet... så här gjorde hon då jag skulle starta henne på ett prov. Det gick inte snabbt nog för hennes medtävlande... Tack Helena för att du så påpassligt var framme med kameran!

1 kommentar:

Tant Olga sa...

Vänner är livsviktigt brukar jag hävda och det får jag bevis för allt som oftast. Härligt charmiga bilder på randiga familjen och Gandalf. Söta småflickorna dina förstår jag höjer känslan av meningsfullhet. Roligt att få följa den lilla Papoose och vackra Ganza och alla de andra via din blogg. Många varma hälsningar från Olga och galenpannan 2 Märta-Mai (hon är ju bevisligen sin mors dotter)