måndag 3 december 2012

Ny utställning, flytt och kyla...

I lördags var det dags igen för våra valpar att äntra ringen, den här gången var det Strängnäs kennelklubb som var arrangör. Vi hade med oss Cia och Tösen, det var jag och Solveig som åkte... typiskt nog hade kylan slagit till lagom till helgen och att då tillbringa en hel dag i ett ouppvärmt ridhus var väl inte det bästa vi kunnat hitta på!!! Med minusgrader både ute och inne var vi ganska så stelfrusna innan dagen var slut!

Hur gick det då?
Först ut var Cia - hon skötte sig riktigt bra och fick HP och blev BIR valp 4-6 mån. Sedan var det Tösens tur, idag var de två i hennes klass och domaren Kjell Lindström tyckte bäst om henne av de två - HP och vinnare av klassen. Sedan skulle hon möta vinnaren i den äldre valpklassen (6-9 mån) och där fick hon se sig besegrad... hon fick dock en strålande kritik och vi är mycket nöjda med hennes placering!

Så var det dags för domaren att ta ut bästa vinthundsvalp, en borzoi, en whippet, en saluki och så Cia kom in för att tävla om gruppsegern. Borzoien placerades fyra, whippeten trea och så fick vi springa ett varv extra innan domaren räckte över den rosa vinstrosetten till mig och Cia! I BIS:et senare på eftermiddagen blev hon dock inte placerad.

Bland de vuxna hundarna så deltog "Nike" (Hot Isle Nicorana), ägd av Inger Widström och visad av Katarina Widström. Nike är 18 månader och gick i unghundsklass. Hon slog till med att bli bästa tik BIR BIG och Best In Show... stort GRATTIS Inger och Katarina!!
Tyvärr hade jag inte med mig kameran utan tog en bild med min telefon - jag var ganska ostadig på handen pga kylan så bilden är väldigt suddig... men bättre än ingen!

I lördags flyttade Palle (Palladium) till sitt nya hem hos Elin i Borlänge, där finns även whippeten Ville så Palle har fått en ny kompis att leka med. Flytten har gått jättebra och Palle trivs redan som fisken i vattnet... han måste naturligvis lära sig allt som är nytt för honom som att gå i trappor, promenera i koppel på trottoarer, möta bilar och bussar osv. Men han är en cool kille så han kommer att fixa det utan problem!!
Palle och Ville ute i vinterkylan i Borlänge, -16 idag... brrrr!!!
Palle gosar i soffan.

På onsdag åker Pirouette till sitt nya hem och sedan är det bara Paci (Pacific) kvar. Paci har åkt med mig hem för att få se lite annat än gården där hemma, han fungerar så bra tillsammans med de andra hundarna så det är inga problem att ha honom med sig. Ganza och han leker både ute och inne... ibland önskar jag att de kunde hålla sig ute men det går ju inte när det är -12 grader!

Paci är fortfarande till salu och jag hoppas att även han snart kan få ett eget hem... han är en sån ljuvlig valp och om man bara träffade honom skulle man inse det.
Det är tröttsamt att vara borta... en "power nap" behövs ibland!

Inga kommentarer: