tisdag 18 september 2012

Några händelserika dagar!

Hemma igen efter några händelserika dagar.

Det började i torsdags morse då vi skulle förbereda våra hundar för LC provet i Bröndome i lördags... eftersom både Adde och Jaffa slarvade bort sina chanser i Norge ville vi ge dem en riktig match med trasan innan det var allvar igen. Sagt och gjort, vi drog ut maskinen på åkern och satte på en mikroskopiskt liten trasa, två plastremsor ca 50 cm långa knöt vi fast vilket innebar att "trasan" blev ungefär 25 cm lång!
För Adde var det perfekt! Jag har inte sett honom vara så taggad på länge och han insåg genast att här gällde det att vara fokuserad till 100% annars försvann bytet! Han gjorde två lopp i sann mästarklass!

Sedan var det Jaffas tur... det fungerade inte alls... hon tappade trasan nästan direkt och sprang runt runt och letade. Tyvärr sprang hon upp genom ett stenröse för att kolla om den möjligen fanns på andra sidan! Det gjorde den inte!!! Men tyvärr förde det med sig att hon blev halt... vid en koll så hittade vi två ligamentskador, en på vardera mellantån på vänster baktass och ett sår mellan tårna! Jaha - så var det med hennes deltagande i Bröndome! Det är dessutom tveksamt om hon kan springa i Skåne!

På torsdagseftermiddagen kom Ulla och Milan och hämtade Débora... det här kallas KÄRLEK!!!


Senare samma dag kom även Bettina och Tom från Berlin för att hälsa på lille Damian för första gången... även det blev ett kärt möte men tyvärr hade jag ingen kamera (den var på 60-års kalas).

På fredag morgon kom de sedan tillbaka och hämtade Damian - nu kallad Troem - för den långa färden hem till Tyskland. Även här var det kärlek från första ögonkastet!


Här hälsar Troem på sin nya rumskompis "katten"...

När sedan alla hade åkt och jag passat upp på sotaren som kom vid 12-tiden så kunde även jag ge mig av. Jag startade från Bronäs vid 14-tiden för att styra kosan mot Bröndome och LC provet där... mer om det senare.

Innan jag gav mig av kollade jag webmailen och hittade ett trevligt mail med många fina bilder från Sara som har vår Nanante (Cash/Cashmir) från N-kullen... av någon märklig anledning har Saras tidigare mail hamnat i min skräppost och försvunnit. Det är tur att hon inte gav upp :-)



Cash och kompisen Caspian



Cash har även haft möjlighet att träffa andra vinthundar för att kunna leka med likasinnade!




Inga kommentarer: