torsdag 25 oktober 2012

5 år igår...

var det sedan vår J-kull föddes. Jag minns det tydligt då jag hade SMS kontakt med Annmari, p g a jobbet kunde jag inte vara närvarande då valparna föddes. Det ena SMS:et efter det andra kom där det stod "en hane född"... jisses skulle det aldrig komma några tikar!!!! 10 valpar blev det till slut 6 hanar och 4 tikar. Tyvärr miste vi en av hanvalparna redan då han var ca 7 mån gammal p g a pulmonalisstenos... alla syskonen och föräldrarna undersöktes utan att man kunde hitta något fel på dem... en stor lättnad måste jag säga!

När sedan Jozzan gick bort i somras var det en stor förlust för hennes matte Inger och för oss... Jozzan var en underbar liten tik med mycket stor potential! En hjärtmuskelinflammation ändade hennes liv alldeles för tidigt!


Hanvalparna 2 dagar gamla....


Tikvalparna 2 dagar gamla....

GRATTIS en dag för sent till:
Isak (LC-cert, CK på utst)
Jack (2 x LC-cert)
Jazzo (SE UCH FI UCH)
Jisco (LC-licens, CK på utst)
Puppa (LC-cert, CK på utst)
Jaffa (4 x LC-cert i Sverige, LC-cert + CACIL i Norge, CK och R-CACIB på utst)
Jessa (SE LCCH NO LCCH DK LCCH NORD LCCH)
Jannie (DK UCH)

Och en tanke går till Gilbert och Jozzan.... borta men för alltid i våra minnen!

Trevligt möte...

Igår åkte jag till Söderköping för att stråla samman med Helene och Leila. Leila är Marcus (Aberdeen Remarkable In Paris) amerikanske ägare. Marcus är ju pappa till vår O-kull och Leila vill se så många av hans avkommor som möjligt då hon är i Sverige och Finland. Eftersom tre av de fyra valparna i kullen inte bor här i Sverige kunde jag visa endast Ganza för henne.

Hon blev mycket förtjust i Ganza och tycker att hon fått det bästa av sina föräldrar, och kommer med spänning att följa henne i fortsättningen!

Hon hade även med sig en present till mig... ett vackert halsband från Paris - thank you Leila... it was very nice to meet you.

Inga kommentarer: